Monday, October 25, 2010

antara pilihan atau bukan pilihan...

assalamualaikum wbt...
hi semua... hari ni aku nak cerita sket pendapat aku pasal pilihan dan yg bukan pilihan yg pada aku kdg2 kita boleh tersalah tafsir..kalau pendapat aku ni tak betul, tegur je..aku tak kisah selagi kena gaya dan cara...
bagi aku setiap yg Allah swt wajibkan kepada hambanya untuk melaksanakannya, maka adalah menjadi kewajipan untuk setiap hambaNya untuk melaksanakannya. tiada pilihan diletakkan pada kewajipan tersebut. sebagai contohnya..solat, puasa, menutup aurat dan lain2. dan ada yg menjadi pilihan seperti amalan-amalan sunat.. puasa sunat, solat sunat dll... tapi kita selalu cakap sampai seru untuk buat perkara yg diwajibkan.. belum sampai masanya lagi untuk menutup aurat walaupun kita tahu menutup aurat itu wajib sebab dari sekolah lg telah diajar oleh ustaz dan ustazah..adakah ini satu pilihan..macamana kalau kita tak sempat bertaubat tp kita telah menemui Allah swt.. mampukan tubuh kita menahan azab api neraka?...
semoga kita sentiasa diberkati dan dirahmati Allah swt...

aku pun bukannya betul sangat....harap maklum..

No comments:

Post a Comment